Det
är säkert så att min bild av dig är lite annorlunda än din egen bild av dig
själv. Du vet mycket om dig själv som inte jag vet. Jag kanske vet något om dig
som inte du vet – t ex något rykte som inte har nått dina öron än.
Hursomhelst.
I
varumärkessammanhang brukar man använda uttrycken identitet och image. Din
identitet är din självbild. Din image är omgivningens bild av dig. Sällan - om någonsin - överensstämmer
de här bilderna fullt ut. Din image påverkas alltid av ett visst brus. Bruset
kan bestå av andra människors förutfattade meningar, deras personlighet, dålig
nattsömn, tutande bilar, bristande intresse, bristande information och en hel
del annat.
Trots bruset så är det omgivningen som bestämmer hur ditt personliga varumärke ser ut, när du rör
dig bland andra människor. Deras tolkning av din image gäller. Den påverkar hur dom bemöter dig.
Hopplöst läge?
Nej, inte alls. Du kan nämligen påverka din image. Det viktigaste är att skapa
en så tydlig och stadig identitet som möjligt. När du har en stadig identitet
på plats, blir det mycket lättare för dig att påverka din image i den riktning
du önskar.
Resan mot ett starkare personligt varumärke fortsätter. Följ den här eller i gruppen Visa Ditt Rätta Jag på Facebook.
Resan mot ett starkare personligt varumärke fortsätter. Följ den här eller i gruppen Visa Ditt Rätta Jag på Facebook.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar