lördag 28 augusti 2010
Bastumössa
Det finns så många prylar... Visste du att man kan basta 30-35 % längre om man sätter på sig en bastumössa? Blöt den i kallt vatten om du bastar. Blöt den i varmt vatten om du badar vedeldad tunna utomhus på vintern.
Jag tänker på "You can leave your hat on" i en lite präktigare version.
fredag 27 augusti 2010
onsdag 25 augusti 2010
Lägereld
Det finns många sätt att bygga ett varumärke. Ett av dom bästa är att berätta historierna. Dom positiva. Helst sanna. Helst med en poäng som stärker varumärket. Lite trygghet, igenkänning, nyhet eller spänning gör susen i historien.
Du kanske inte är nån talare? Eller berättare? Tänk om. Varje gång du nämner ett varumärke - direkt eller indirekt - så bygger du varumärkets image. Om du gör det på ett genomtänkt sätt, blir effekten bättre. Formulera några historier som du vill förmedla, spara dom i din egen historiebank och plocka fram dom i olika sammanhang. Berätta i hissen, vid lunchen, på middagen när du ändå behöver konversera, i liften, på torget, i bilen, vid lägerelden...
Det skapas nya historier hela tiden. Snappa upp goda berättelser i företaget och förmedla vidare. Tänk på att när berättelsen väl är släppt, finns ingen återvändo. Då lever den sitt eget liv hos lyssnaren och förmedlas vidare i rätt eller förvrängd version. Huvudsaken är att den viktiga poängen som bygger varumärket finns kvar.
En lägereld är alltid en lägereld. Historierna varierar.
Du kanske inte är nån talare? Eller berättare? Tänk om. Varje gång du nämner ett varumärke - direkt eller indirekt - så bygger du varumärkets image. Om du gör det på ett genomtänkt sätt, blir effekten bättre. Formulera några historier som du vill förmedla, spara dom i din egen historiebank och plocka fram dom i olika sammanhang. Berätta i hissen, vid lunchen, på middagen när du ändå behöver konversera, i liften, på torget, i bilen, vid lägerelden...
Det skapas nya historier hela tiden. Snappa upp goda berättelser i företaget och förmedla vidare. Tänk på att när berättelsen väl är släppt, finns ingen återvändo. Då lever den sitt eget liv hos lyssnaren och förmedlas vidare i rätt eller förvrängd version. Huvudsaken är att den viktiga poängen som bygger varumärket finns kvar.
En lägereld är alltid en lägereld. Historierna varierar.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)