På en liten ö utanför Trosa bor mina vänner M och K. För bara några månader sen bodde dom i en modern lägenhet i Stockholm. Av en händelse fick dom chans att göra en tur till stugorna på den höga klippan på den fina ön i det blå havet. Sen var det klippt. Där ville dom bo.
Naturnära. Enkelt. Fri blick mot horisonten.
Vilken livsstilsförändring! För att komma till jobbet tar dom sin båt över sundet före gryningen, sen bil och tåg för att komma fram i lagom tid. Någonstans på vägen byter dom seglaroveraller och gummistövlar mot snygga jobbkläder.
När vi satt i ljusskenet runt soppan och novemberglöggen i deras fina lilla stuga häromkvällen tänkte jag att just dom här vännerna nästan inte behöver någon bekvämlighetszon. Dom kliver utanför den hela tiden på olika sätt. Hela livet är ett äventyr som dom vill vara med om. Det är nästan mer bekvämt att vara utanför zonen än i den. Säkert finns mycket osäkerhet i vissa sammanhang, men det stoppas dom inte av. Mitt i den energi som behövs för en sån här förändring, så utstrålar dom ett harmoniskt lugn. Dom ser förbättringspotential överallt och skräms inte av rejäla arbetsinsatser. Det inspirerar.
När vi välkomnar förändring istället för att skrämmas av den, kommer vi att kunna hålla oss lugna, harmoniska och förväntansfulla.
Resan mot ett starkare personligt varumärke fortsätter. Följ den här eller i gruppen Visa Ditt Rätta Jag på Facebook.
fredag 16 november 2012
måndag 12 november 2012
Vardagsrumsföreläsning
Utveckla personliga varumärken hemma i ditt vardagsrum!
Vad är ett personligt varumärke?
Allt du gör och allt du säger gör intryck på de människor du möter. Varje dag. Dygnet runt. Du kan välja att bli medveten om och ta ansvar för detta – ditt personliga varumärke. När du vet vad du står för, har tydliga mål och förfogar över verktyg att förmedla det till omgivningen, blir dina beslut enklare att fatta, dina resultat bättre och samarbetet med andra människor mer givande.
Vad handlar föreläsningen om?
Hur går det till?
Bjud in upp till 20 personer. För att göra det enkelt för dig själv, bjud in upp till tio personer och be alla ta med sig en vän. Boka via anna-karin@linghamenterpri se.se.
Anmälan är bindande. Förskottsbetalning via PayPal. Ni delar på
investeringen 5 000 kr inkl moms. (Gäller inom Stockholm. Om du bor på
annan plats, kontakta mig så hittar vi en lösning.)
Föreläsningen pågår ca 1,5 timme. Jag behöver en vit vägg eller bakgrund för bilder, en elkontakt och plats att stå. Ni behöver papper, penna och någonstans att sitta. Det är allt.
__________________________ _______
Anna-Karin Lingham har många års erfarenhet av varumärkesutveckling för både företag och individer. Hennes bakgrund finns bl a inom Axfood-koncernen, Hästens Sängar och Apotek Hjärtat. Hon jobbar idag som varumärkeskonsult och föreläsare. Anna-Karin är också sångerska och friluftsäventyrare. Läs mer på www.linghamenterprise.se.
Vad är ett personligt varumärke?
Allt du gör och allt du säger gör intryck på de människor du möter. Varje dag. Dygnet runt. Du kan välja att bli medveten om och ta ansvar för detta – ditt personliga varumärke. När du vet vad du står för, har tydliga mål och förfogar över verktyg att förmedla det till omgivningen, blir dina beslut enklare att fatta, dina resultat bättre och samarbetet med andra människor mer givande.
Vad handlar föreläsningen om?
Under en inspirerande stund får du förståelse för hur ditt
personliga varumärke fungerar och hur du med några enkla verktyg kan
bli tydligare både för dig själv och andra. Detta blir en kickstart
som ger dig insikter, inspiration och vägledning framåt. Vi kommer att
prata om
* hur du kan utveckla ditt personliga varumärke inifrån
och ut
* skillnaden mellan din självbild och omgivningens bild av dig
* några profileringsmetoder som gör dig tydligare för omgivningen
Hur går det till?
Bjud in upp till 20 personer. För att göra det enkelt för dig själv, bjud in upp till tio personer och be alla ta med sig en vän. Boka via anna-karin@linghamenterpri
Föreläsningen pågår ca 1,5 timme. Jag behöver en vit vägg eller bakgrund för bilder, en elkontakt och plats att stå. Ni behöver papper, penna och någonstans att sitta. Det är allt.
__________________________
Anna-Karin Lingham har många års erfarenhet av varumärkesutveckling för både företag och individer. Hennes bakgrund finns bl a inom Axfood-koncernen, Hästens Sängar och Apotek Hjärtat. Hon jobbar idag som varumärkeskonsult och föreläsare. Anna-Karin är också sångerska och friluftsäventyrare. Läs mer på www.linghamenterprise.se.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)