På måndag morgon kommer nästa inspirationsbrev om ditt personliga varumärke. Registrera dig här om du vill få del av det och inte fick det förra.
lördag 1 juni 2013
fredag 31 maj 2013
Nr 63. Dåtiden har betydelse
Det finns olika perspektiv på din image, alltså omgivningens bild av dig. Det finns t ex ett tidsperspektiv.
Tänk dig att du träffar en gammal klasskompis på gatan. Ni har inte setts på många år. Båda har ni utvecklats mycket under den tiden. Ändå kan du räkna med att din klasskompis bild av dig kommer att färgas starkt av minnen från skoltiden. Var du klassens clown eller möjligen klassens ljus? Var du blyg eller utåtriktad? Även om du nu har utvecklats till något annat än det du stod för under skoltiden, så färgas din image av dåtiden i klasskompisens ögon. Ju fler nya intryck du ger i nuet, desto mer kommer gamla minnen att blekna och ha mindre betydelse.
Berätta dom historier om dåtiden som du vill ska färga din image. Övriga historier behöver inte längre berättas.
Tänk dig att du träffar en gammal klasskompis på gatan. Ni har inte setts på många år. Båda har ni utvecklats mycket under den tiden. Ändå kan du räkna med att din klasskompis bild av dig kommer att färgas starkt av minnen från skoltiden. Var du klassens clown eller möjligen klassens ljus? Var du blyg eller utåtriktad? Även om du nu har utvecklats till något annat än det du stod för under skoltiden, så färgas din image av dåtiden i klasskompisens ögon. Ju fler nya intryck du ger i nuet, desto mer kommer gamla minnen att blekna och ha mindre betydelse.
Berätta dom historier om dåtiden som du vill ska färga din image. Övriga historier behöver inte längre berättas.
Resan mot ett starkare personligt varumärke fortsätter. Följ den här eller i gruppen Visa Ditt Rätta Jag på Facebook.
onsdag 29 maj 2013
Inspirationsföreläsning på CD
Nu kan du provlyssna på min föreläsning om personliga varumärken. Här finns flera härliga föreläsare. Kontakta MINDit om du vill få del av dessa inspirationsföreläsningar till ditt företag!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)