En del i ditt personliga varumärke är din identitet, alltså din självbild. En annan är din image, alltså andras bild av dig. Även om ditt personliga varumärke speglar andras uppfattning om dig, så är du beroende av en nöjd och tydlig bild av dig själv för att det ska landa bra hos andra. Om det du gör, säger och tänker till största delen styrs av vad du tror att andra tänker om dig, då blir du en vindflöjel som är svår för andra att förhålla sig till. Du blir ett lätt byte för grupptryck. Det är dags att göra något åt det.
Det är ingen egotripp du ska roa dig med. Du rör dig säkert i sammanhang där du samarbetar och samspelar med andra. Vi behöver varandras välvilja, generositet, värme och goda intentioner. Om du har förmågan att hitta din egen inre kompass, vara tydlig med vem du är och samtidigt vara nyfiken på och samspela smidigt med andra, då kommer mycket att gå lättlätt och bli brabra.
"Hur får jag folk att uppskatta det jag gör?
Kort svar:
Sluta undra.
Långt svar:
Folk älskar sådana som inte oroar sig eller bryr sig om vad folk tycker. Som har en självständighet som bygger på en självpåtagen uppgift och låter den uppgiften och inte folks åsikter bestämma deras konstnärskap. Fokusera på uppgiften och sluta bry dig, det är den snabbaste vägen till uppskattning."
Ernst Billgren i boken "Vad är konst och 100 andra jätteviktiga frågor"
Resan mot ett starkare personligt varumärke fortsätter. Följ den här, i gruppen Visa Ditt Rätta Jag på Facebook eller läs boken Visa ditt rätta jag, Hoi Förlag.
måndag 1 februari 2016
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)