fredag 20 juli 2012

Nr 20. Attraktiva mål.

Har du mål som du inte upplever som särskilt attraktiva?
Storstäda? Deklarera? Ringa ett jobbigt samtal? Säga upp dig?

Tricket är att tänka lite längre. Tänk på vad du uppnår istället för vad du ska göra. Storstädningen kanske ger dig fräsch såpadoft och rena golvytor. Hur bra är inte det? Det jobbiga samtalet kanske leder till en förbättrad relation och ger dig ny energi. Hur lockande är inte det?

Tänk på vad du kommer att uppnå med ditt mål, om själva aktiviteten känns jobbig och energifattig. Det kan göra hela skillnaden för dig. Om du inte lyckas hitta ett sätt att göra målet attraktivt, är sannolikheten stor att du inte kommer att uppnå det. Och varför skulle du, egentligen? Den enda typ av mål du behöver, är såna som leder till något bättre.
 
Resan mot ett starkare personligt varumärke fortsätter. Följ den här eller i gruppen Visa Ditt Rätta Jag på Facebook.