fredag 21 juni 2013

Nr 66. När ytan gör skillnad

För mig har midsommar alltid varit en speciell högtid i en speciell del av Sverige. Det pyntas och lövas på gårdstun och runt härbren. Stugorna är fejade och det står buketter med ängsblommor i varje hörn. Tårtorna är fullmatade med jordgubbar.

Ibland har ytan stor betydelse för att skapa en stämning. Det gäller inte bara miljöer, utan också oss människor. Till midsommar plockar jag fram fina klänningar och på midsommardagens förmiddag tar jag för ovanlighetens skull på mig folkdräkten ett par timmar. Den sydde min mamma och mormor till mig när jag var 17 år, inför mitt skolår i USA. Där vi firar midsommar kryllar det av dräkter och färgspelet är fantastiskt. Det är roligt att vara en del av det. Vackert, stämningsfullt, ibland magiskt. Vid vissa tillfällen är ytan extra viktig. Den gör skillnad för både dig själv och andra.

Putsa fjädrarna och ha en glad midsommar!

 Resan mot ett starkare personligt varumärke fortsätter. Följ den här eller i gruppen Visa Ditt Rätta Jag på Facebook.

Inga kommentarer: