tisdag 14 maj 2013

Nr 61. Din identitet

Under många veckor har vi pratat om olika delar av din identitet - dvs din självbild - som en viktig del i ditt personliga varumärke. Det har t ex handlat om dina värderingar, kärnvärden, mål, kompetens, utmaningar, triggers och hälsa. Av alla dessa delar är dina kärnvärden viktigast att bestämma sig för. Dom påverkar så mycket i ditt personliga varumärke och underlättar alla andra delar när du har dom på plats. Gå gärna tillbaka och läs från Nr 13 och framåt om du vill uppdatera dig.

Nu lämnar vi diskussionerna om din identitet för den här gången och går vidare. Nästa del i ditt personliga varumärke är din image, dvs omgivningens bild av dig. Den är aldrig exakt samma som din identitet. Olika människor ser på dig på olika sätt beroende på personlighet, förutfattade meningar och mycket annat. Ändå kan du påverka mycket.

Kom tillbaka om några dagar, så börjar vi prata om din image. Vill du göra en inspirerande snabbresa kring ditt personliga varumärke, så rekommenderar jag dig att följa med på kvällsworkshop i Stockholm den 30 maj eller Spanienseminarium i september. Läs mer i inbjudningarna.

Resan mot ett starkare personligt varumärke fortsätter. Följ den här eller i gruppen Visa Ditt Rätta Jag på Facebook.




Inga kommentarer: