fredag 1 juni 2012

Vi bryr oss.













Igår checkade jag in på Bromma för första gången på länge och hade glömt hur lätt det är. 30 sek incheckning, 3 min säkerhetskontroll. Jag gillar sånt.

Det var lika enkelt på hemvägen från Malmö. Snabbt, vänligt, effektivt, personligt.

Annonsen på flygplansstolen framför mig handlade om Malmö Aviation. "Vi bryr oss" säger dom som payoff för sitt varumärke. Det där är en typisk varumärkesfloskel. Eller skulle kunna vara. För i det här fallet kunde jag bara hålla med.

Mitt intryck av Malmö Aviation är nämligen att dom bryr sig. Vänliga och personliga människor som verkar gilla sina jobb och verkligen menar "Trevlig resa!" när dom säger "Trevlig resa!". Snabb service som visar att dom förstår att jag har roligare saker att pyssla med än att stå i långa och byråkratiska köer. På nedresan var det en kvinnlig pilot - premiär för mig. Även den detaljen kändes personlig och framåttänkande, eftersom pilot annars verkar vara ett typiskt manligt yrke.

Killen bredvid mig var ordentligt flygrädd, så vi pratade länge om vad som gör honom lugn och inte lugn på resan. Alla detaljer spelar roll för honom.

Service och kundorientering är nycklar till framgångsrikt varumärkesarbete. Våra kunder är människor. Människor vill ha det bra. Om vi bryr oss om dom, så mår dom bättre och bryr sig om oss tillbaka.

Idag bryr jag mig om Malmö Aviation.


2 kommentarer:

Emma sa...

Kul att du gillar att flyga med Malmö Aviation! Det är vårt systerföretag. Hoppas du får anledning att flyga med oss på Sverigeflyg också någon gång snart. Skulle vara intressant att höra din feedback.
Hälsningar,
Emma Sandsjö

Anna-Karin Lingham sa...

Emma, en liten tur till Visby skulle såklart sitta fint. Jag hör av mig när det har hänt.