Igår lärde jag mig av en person med ett ovanligt yrke att det kan vara nästan hälsofarligt för en starkt kreativ person att hamna i för trånga situationer och miljöer. En normalt kreativ person blir kanske bara allmänt uttråkad. En starkt kreativ person riskerar att bli deprimerad och handlingsförlamad. Läskigt. Det gav mig en liten aha-upplevelse och förklarar så mycket kring människors effektivitet och ineffektivitet.
Om du själv hör till den starkt kreativa sorten - har du då koll på dina triggers? Förstår du varför du ibland tappar energi och inte får något gjort och andra gånger med glädje har många bollar i luften samtidigt? Vet du vad som behövs för att du ska hålla farten uppe?
Vi har alla olika motivationsfaktorer - triggers. När vi vet vilka dom är, kan vi lättare söka oss till dom och snabbt få ny energi. För mig handlar det mycket om människor, miljöer, vyer.... Är det för grått så blir jag grå. Är det färgstarkt så smittar det av sig på mig och min energinivå och förhoppningsvis till andra i min närhet.
Anna-Karin Lingham is a business school graduate with a marketing degree from the Uppsala University.
For more than fifteen years she has worked with marketing, branding and business development. She has a long experience from leading roles within the Axfood group as well as the global entrepreneur company Hästens Beds, with business on more than thirty markets. Since 2007 she works as a branding- and business consultant.
Anna-Karin is frequently engaged as a lecturer and a board member. Competence and personality are important ingredients in the branding work she advocates.
Anna-Karin is also a singer and outdoor life adventurer with a special liking of high mountains.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar